RIZMAYER Péter
„Az installáció a természetből való kilépés és az abba való visszatérés lírai megfogalmazása. A régen otthonul szolgáló természet veszélyei elől egy másik, emberi természetet (ház-város) alakítottunk ki. A ház mikrokozmosz, a makrokozmosz leképzése. A házból látom a világot, de a világ nem lát engem. A videóban az egyik világ átfordul a másikba, a határok összemosódnak: a bentből kint lesz, a reneszánsz perspektívából levegőperspektíva lesz, a bezártságból a végtelen természet tárul elénk.” /művész/
„Az installáció a természetből való kilépés és az abba való visszatérés lírai megfogalmazása. A régen otthonul szolgáló természet veszélyei elől egy másik, emberi természetet (ház-város) alakítottunk ki. A ház mikrokozmosz, a makrokozmosz leképzése. A házból látom a világot, de a világ nem lát engem. A videóban az egyik világ átfordul a másikba, a határok összemosódnak: a bentből kint lesz, a reneszánsz perspektívából levegőperspektíva lesz, a bezártságból a végtelen természet tárul elénk.” /művész/
SÜVEGES Rita
képzőművészeti tanulmányait a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar festő szakán kezdte, majd az első év után a Magyar Képzőművészeti Egyetemen folytatta és ott is fejezte be 2010-ben. Az Ártér című diplomamunkája a tájkép hagyományos műfaját fogalmazza át eredeti módon. A hálóra festett, három rétegű ábrázolás, kilépve a térbe, különleges, holografikus hatást kelt. Korábbi munkáiban is erőteljesen foglalkoztatták az élővilághoz kapcsolódó asszociációk, különösen a természeti és atmoszférikus jelenségek, mint a folyadékok, pára megjelenítése, átlényegítése.
képzőművészeti tanulmányait a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar festő szakán kezdte, majd az első év után a Magyar Képzőművészeti Egyetemen folytatta és ott is fejezte be 2010-ben. Az Ártér című diplomamunkája a tájkép hagyományos műfaját fogalmazza át eredeti módon. A hálóra festett, három rétegű ábrázolás, kilépve a térbe, különleges, holografikus hatást kelt. Korábbi munkáiban is erőteljesen foglalkoztatták az élővilághoz kapcsolódó asszociációk, különösen a természeti és atmoszférikus jelenségek, mint a folyadékok, pára megjelenítése, átlényegítése.
SZABÓ Attila
tradicionális festészeti hagyományokat követő alkotásai egy olyan jól körvonalazható kortárs tendenciába tagozódnak, amely a XIX. század utolsó évtizedeiben felbukkanó finom naturalizmus ezüstös párába burkolt festői világának újrafogalmazását kísérli meg kortárs környezetben. Anakronizmus helyett izgalmas vizuális paradoxon két diplomamunkája a Falfirkász és az Aknafedél, amely utcai jeleneteket, cseppet sem emelkedett szituációkat örökít meg gyöngyházfényű, világos színekkel, finom rajzossággal és aprólékosan leíró ábrázolásmóddal.
tradicionális festészeti hagyományokat követő alkotásai egy olyan jól körvonalazható kortárs tendenciába tagozódnak, amely a XIX. század utolsó évtizedeiben felbukkanó finom naturalizmus ezüstös párába burkolt festői világának újrafogalmazását kísérli meg kortárs környezetben. Anakronizmus helyett izgalmas vizuális paradoxon két diplomamunkája a Falfirkász és az Aknafedél, amely utcai jeleneteket, cseppet sem emelkedett szituációkat örökít meg gyöngyházfényű, világos színekkel, finom rajzossággal és aprólékosan leíró ábrázolásmóddal.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése