2010. július 26., hétfő

résztvevő művészekről_5

RIZMAYER Péter
„Az installáció a természetből való kilépés és az abba való visszatérés lírai megfogalmazása. A régen otthonul szolgáló természet veszélyei elől egy másik, emberi természetet (ház-város) alakítottunk ki. A ház mikrokozmosz, a makrokozmosz leképzése. A házból látom a világot, de a világ nem lát engem. A videóban az egyik világ átfordul a másikba, a határok összemosódnak: a bentből kint lesz, a reneszánsz perspektívából levegőperspektíva lesz, a bezártságból a végtelen természet tárul elénk.” /művész/
SÜVEGES Rita
képzőművészeti tanulmányait a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar festő szakán kezdte, majd az első év után a Magyar Képzőművészeti Egyetemen folytatta és ott is fejezte be 2010-ben. Az Ártér című diplomamunkája a tájkép hagyományos műfaját fogalmazza át eredeti módon. A hálóra festett, három rétegű ábrázolás, kilépve a térbe, különleges, holografikus hatást kelt. Korábbi munkáiban is erőteljesen foglalkoztatták az élővilághoz kapcsolódó asszociációk, különösen a természeti és atmoszférikus jelenségek, mint a folyadékok, pára megjelenítése, átlényegítése.
SZABÓ Attila
tradicionális festészeti hagyományokat követő alkotásai egy olyan jól körvonalazható kortárs tendenciába tagozódnak, amely a XIX. század utolsó évtizedeiben felbukkanó finom naturalizmus ezüstös párába burkolt festői világának újrafogalmazását kísérli meg kortárs környezetben. Anakronizmus helyett izgalmas vizuális paradoxon két diplomamunkája a Falfirkász és az Aknafedél, amely utcai jeleneteket, cseppet sem emelkedett szituációkat örökít meg gyöngyházfényű, világos színekkel, finom rajzossággal és aprólékosan leíró ábrázolásmóddal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése